پیام سپاهان

آخرين مطالب

ماموریت بنادر خوزستان برای محرومیت‌زدایی و رشد مناطق پیرامونی با تکیه بر اقتصاد دریامحور اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هزینه‌کرد بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای موضوعات اجتماعی، گردشگری دریایی، توسعه بنادر محلی و ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در شهرهای ساحلی، بر اتخاذ رویکرد تعامل بندر با پیرامون در کنار توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی بنادر خوزستان به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره کل تأکید کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

پیام سپاهان

رفع گره‌های ترافیک شهری بندرامام خمینی(ره)
ابوطالب گرایلو اجرای سه طرح با هدف کاهش ترافیک گلوگاه شریانی شهر بندر امام خمینی(ره) جمعا به ارزش سه هزار و 750 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی مشتمل بر پروژه‌های احداث و بهره‌برداری از جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره)، اجرای روشنایی این جاده و زیرسازی و اجرای روکش جاده رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح شهر بندر امام خمینی(ره) را از جمله اقدامات این اداره کل برای رفع گره های ترافیکی شهر عنوان کرد.

پیام سپاهان

توسعه گردشگری دریایی
گرایلو ادامه داد: انجام مطالعات طرح جامع گردشگری استان خوزستان و مطالعات پایه و تفصیلی اسکله گردشگری در شادگان و پارک ساحلی شهر بندر امام خمینی(ره) از دیگر طرح‌های مطالعاتی با رویکرد مسئولیت اجتماعی در زمینه توسعه گردشگری دریایی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت توسعه مسافرت‌های دریایی در استان خوزستان جمعا به ارزش 240 میلیارد ریال شامل مطالعات و اجرای پنج طرح گردشگری دررودخانه‌های اروند، کارون و خور جعفری اقدامات دیگری هستند که به گسترش فرهنگ دریایی، توسعه مسافرت‌های دریایی، ایجاد فضاهای رفاهی گردشگران و کمک به معیشت پایدار مردم در شهرهای ساحلی استان کمک خواهد کرد.

پیام سپاهان

ارتقاء کیفیت بهداشت، درمان و فضاهای آموزشی
گرایلو با اشاره به کمک‌رسانی به منظور ارتقاء کیفیت آموزش، بهداشت و درمان شهر بندر امام‌خمینی(ره) جمعا به ارزش 235 میلیارد ریال، خرید سه دستگاه تجهیزات پزشکی آندوسکپی، سونوگرافی و رادیولوژی به ارزش 90 میلیارد ریال و تجهیز بیمارستان اضطراری بندر امام خمینی(ره)، خرید و اهدای تجهیزات بیمارستانی، پشتیبانی از قرارگاه پدافند زیستی در منطقه، انجام برخی مساعدت‌های نیکوکارانه از جمله تأمین بخشی از اقدامات بهداشتی در قالب بسته‌های حمایتی جهت مددجویان کمیته امداد و همچنین نوسازی هشت باب مدرسه در مناطق کم‌برخوردار شهر بندر امام خمینی (ره) با اعتبار 15 میلیارد ریال را از اهم این اقدامات عنوان کرد.
توسعه بنادر محلی خوزستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه حجم پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در بنادر سه‌گانه آبادان بالغ برپنج هزار 400 میلیارد ریال برآورد می شود، تصریح کرد: تعمیرات اساسی جاده‌های شهرستان آبادان مشتمل بر پروژه اجرای تعمیرات آسفالت مسیرهای منتهی به بندر آبادان تا پل ایستگاه ذوالفقاری و همچنین لایروبی انهار روستاهای حومه آبادان، تعمیرات اساسی راه دسترسی بنادر سه‌گانه آبادان، چوئبده، اروندکنار و احداث اسکله قدیم بندر چوئبده از جمله این اقدامات در زمینه محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق پیرامونی بنادر آبادان هستند.
گرایلو در ادامه افزود: لایروبی اسکله‌های بنادر سه‌گانه آبادان با حجم 270 هزار متر مکعب به مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال، تصویب اجرای پروژه اسکله فلزی یادمان شهدای والفجر 8 و رفع گره ترافیکی و اصلاح خیابان گمرک شهرستان آبادان از دیگر طرح‌هایی هستند که با رویکرد تعامل بندر و شهر انجام شده است.

پیام سپاهان

وی همچنین به مجموعه‌ طرح‌های عمرانی مهم بندر اروندکنار در راستای تمهیدات تجاری شدن و افزایش رونق اقتصادی این بندر محلی جمعا به ارزش 800 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح ها شامل احداث اسکله هزار تنی به طول 120 متر، احداث انبار نگهداری کالا به مساحت 2 هزار متر مربع، اجرای ایستگاه آتش‌نشانی و سیستم اطفاء حریق، دیوارکشی و اجرای جاده دسترسی پیرامونی به ارزش 600 میلیارد ریال است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان پروژه برق‌رسانی و اجرای فیبر نوری بندر شادگان با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال را زمینه ای برای تسهیل در کسب و کار تجار و بازرگانان فعال در این بندر عنوان کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی این بندر با سایر دستگاه‌های متولی امر تجارت دریایی را به شکل مطلوبی بهبود داده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر نقش بندر محلی سجافی در رونق کسب و کار و ایجاد بیش از یک هزار واحد تجاری محلی در شهرستان هندیجان ادامه داد: با توجه به اهمیت توسعه این بندر محلی، پیگیری برای الحاق 9.2 هکتار اراضی توسعه‌ای، لایروبی حوضچه بندر سجافی و تعمیر و نگهداری اسکله‌ آن اقداماتی است که از سوی این اداره کل برای رونق کسب و کار مردم هندیجان انجام شده است.
گرایلو با بیان اینکه بنادر کوچک تنها سهم ناچیزی از درآمدهای وصول شده‌ این اداره کل را به خود اختصاص می‌دهند تصریح کرد: تمامی اقدامات این اداره کل در راستای رشد و توسعه شهرهای ساحلی دریایی و بهبود معیشت مردم منطقه انجام شده است.
ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان
گرایلو همچنین تأمین اعتبار اجرای مجموعه پروژه‌های عمرانی شهر بندر امام خمینی(ره) به منظور ارتقاء سطح زندگی شهروندان جمعا به ارزش پنج هزار و 400 میلیارد ریال شامل بهسازی و تعمیرات درمانگاه شبانه‌روزی کوی بندر به همراه کلینیک‌های تخصصی با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال را از اقدامات انجام شده در این زمینه دانست که امکان ارائه خدمات به سه هزار نفر در شهر را دارد.
وی همچنین تعمیرات اساسی مجتمع ورزشی شهید حقگو به ظرفیت 2 هزار و500 نفر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال، احداث تنها ساختمان طب ورزش شهر بندر امام خمینی(ره) با اعتبار 400 میلیارد ریال و تعمیرات اساسی مدارس کوی مسکونی بندر با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال را بخش دیگری از تلاش های این اداره کل به منظور محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه برشمرد که به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار دارد.
استان‌ها خوزستان 0 نفر برچسب‌ها استان خوزستان شادگان مسئولیت اجتماعی بندرامام خمینی اروندکنار آبادان چویبده اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/893001/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با خانواده شهدا در دزفول

استان مازندران عملکرد خوبی در خصوص اشتغال و تکریم جامعه ایثارگری دارد

حرکت استان مازندران در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رو به جلو است

جانمایی المان‌‌های ایثار و شهادت در شهرستان‌های مازندران؛ دستاورد دومین کنگره

انتصاب سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران

جلسه «گفتمان نمازشناسی» بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان برگزار شد

ایثارگران نخبه، مایه مباهات بنیاد شهید هستند

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز

انسجامی که در استان مازندران جهت حل مشکلات جامعه ایثارگری وجود دارد می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد

اولین اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان مازندران با حضور مهندس اوحدی برگزار شد

12 نقطه حادثه‌خیز اصفهان اصلاح شد

فتح قله های قهرمانی هدف پالایش نفت آبادان در لیگ برتر بسکتبال

بزرگداشت سید مقاومت در محفل شهدایی نوش آباد برگزار شد

اعلام آرای انضباطی دیدار سپاهان - ملوان

اعلام آمادگی نماینده ولی فقیه در کاشان برای کمک به جبهه مقاومت

بزرگداشت سید مقاومت در محفل شهدایی نوش آباد

تصاویر جنجالی کپی‌ آثار تاریخی اصفهان توسط توریست‌های چینی

رونمایی از نخستین «سکوی شهر هوشمند» در دومین نمایشگاه فن‌نما

پرسپولیس خوب شروع کرد اما هارمونی همیشگی را نداشت/ از سیدحسین این اشتباه انتظار نمی‌رفت/ تیم نکونام در خور نام استقلال بازی نکرد

اعلام آمادگی همه جانبه مردم منطقه کاشان در کمک به جبهه مقاومت و لبنان

کشف بیش از 442 کیلو انواع مواد مخدر در محور یاسوج _اصفهان

برگزاری بزرگ‌ترین پیاده روی عکاسان در تهران

درختان چنار سطح شهر اصفهان تجدید قوا می‌شوند

خالی ماندن نگران‌کننده ظرفیت‌های تخصص پزشکی

برگزاری نخستین رویداد سرمایه‌گذاری در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی

غربالگری شنوایی 88 درصد نوزادان در کاشان

هوای اصفهان در سه منطقه و یک شهر بر مدار قرمز آلودگی

تولید باکیفیت‌ترین فرش‌های ابریشم جهان در قم

اعلام آرای کمیته انضباطی برای دیدار جنجالی سپاهان

سود سهام عدالت 1401 معطل یک شرکت

پیام تسلیت مدیر مخابرات منطقه اصفهان در پی درگذشت مادر سردار شهید خرازی

کشف بیش از 442 کیلوگرم انواع مواد مخدر در محور یاسوج به اصفهان

مصدومیت 7 تن در سانحه رانندگی در محورمیاندوآب- مهاباد

اعزام مبلغ در سطح استان اصفهان با هدف جهاد تبیین اندیشه مقاومت

کشف بیش از 442 کیلو انواع مواد مخدر در جاده یاسوج به اصفهان

راه‌اندازی شیفت بعد از ظهر مرکز انتقال خون کاشان

هوای اصفهان قابل قبول، 3 شهر ناسالم

کشت صیفی‌جات در اشکاوند اصفهان با آب چاه‌هایی که از پساب تغذیه می شوند

رویداد جدید/ هوش مصنوعی در کشاورزی

آزادی 435 زندانی جرایم غیر عمد در استان

ثبت 3 رویداد فریدونشهر در تقویم ملی رویدادهای گردشگری کشور

افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان

نماینده گلپایگان: مانع اصلی تولید ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری است

آغاز عملیات گسترده بهسازی آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان

توضیح سازمان بورس درباره واریز نشدن مرحله سوم سود سهام عدالت

اصلاح گلوگاه حادثه خیز اصفهان پیشرفت 60 درصدی داشته است

مردم اصفهان فردا در حمایت از مردم غزه و لبنان تجمع می‌کنند

اصفهان گرم‌تر می‌شود/ افزایش 3 تا 5 درجه‌ای دما

دستگیری اعضای باند 4 نفره سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

ثبت بالاترین رکوردهای شش ماهه در فولاد مبارکه